Forum Masters Zone Strona Główna
->
Gatunki Muzyczne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Aktualności
----------------
News
Dj's
Sprzęt
Gatunki Muzyczne
Forum Ogólne
----------------
Sprawy Forum
O Wszystkim I O Niczym
Poznajmy Się
Kluby
----------------
Agawa
XXL
Olimp
D.N.A
Inne
Imprezy
----------------
Imprezy Tematyczne
Pic's
Dj's
----------------
Rev-Players
Stev-Basse
D-Sound
Beattraax
Dj Smart
Other
----------------
Twoja Strona
Stacje Radiowe
Produkcja Muzyki
Shop
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
MSonic
Wysłany: Śro 20:00, 22 Mar 2006
Temat postu: House
--------------------------------------------------------------------------------
House
Powstał około roku 1985/6 w Chicago. Wytworzył się z takich gatunków jak: groove, disco, electro, funku i innych. Kojarzony był z imprezami w starych, opuszczonych, zdewastowanych halach i magazynach - stąd nazwa "house" (od warehouse - ang. magazyn, hala), poza tym w Chicago Franikie Knuckles(ojciec house'u) założył klub pod nazwą Warehouse. House to chyba jeden z najbardziej tanecznych, wokalnych i fundujących gatunków muzyki określanej jako techno. Jego historia zaczyna się w klubach dla czarnoskórych gejów, którzy ze względu na kolor skóry i preferencje seksualne musieli "zejść do podziemia" by tam organizować imprezy. Po klęsce muzyki disco zaczęto rozglądać się za innymi rodzajami muzyki. Era disco dobiegła końca a tymczasem na parkietach klubów czekały setki klubowiczów spragnionych dobrej zabawy. Wtedy właśnie pojawił się Frankie Knuckles. Zaczynał w klubie The Gallery, gdzie razem z przyjacielem Larrym Levanem odpowiedzialny był za podtrzymywanie dobrej atmosfery i miedzy innymi za przygotowywanie ponczu, do którego dodawali LSD. Frankie zaczynał od przerabiania starych nagrań. Uzbrojony w żyletkę i magnetofon szpulowy przerabiał stare kawałki, wycinał części zbędne, wydłużał partie taneczne. Z czasem sięgnął po syntezator i TR-909 Rolanda. Prymitywna technika okazała się niezwykle skuteczna i przyniosła sławę Frankiemu nie tylko w Chicago, ale w całych Stanach. Jak się później okazało - TR-909 stał się symbolem muzyki house i jej nieodłącznym elementem. Tak zostało zdefiniowane brzmienie house'u. W tamtych czasach nie było to nic innego jak tylko disco wzbogacone o mocniejszy rytm, w bardziej tanecznym wydaniu. Dziś house to mocny kick, dobry bas, wpadająca w ucho melodia, jakiś tekst , elementy disco i funk'u. Muzycy obywają się już bez trupy instrumentalistów, czasami całej orkiestry - tak niezbędnych przy nagraniach funk'owych i disco. Dziś wystarczy trochę sprzętu, stare płyty do zmiksowania. Obecnie centrum muzyki house w Europie jest chyba Francja. Głównymi przedstawicielami house'u są: Daft Punk, Bob Sinclair, Dimitri from Paris, Cassius, Dj Sneak, Da Mob i wielu innych.
Odmiany:
Deep house - znany również jako "deep disco". Tym mianem określano podziemną odmianę disco , wykonywaną głównie przez czarnych artystów , w celu odróżnienia jej od popisów Johna Travolty i Bee Gees. Przykłady: "Let No Man Put asunder" - First Choice , czy "Touch and Go" - Ecstasy Passion & Pain. Jako "deep house" określa się równiez house z lat 90. , który różni się od swojego poprzednika przede wszystkim twardszym , nowocześniejszym rytmem . Przykłady: "Deeper Love (Missing You)- Ultra Nate , czy "Luv Dancin" - Underground solution.
Garage - nowojorska konkurencja dla house'u z Chicago. Mniej skoczna , nastrojowa odmiana tego gatunku. Charakterystyczne dla tego gatunku są: dynamiczny(bardziej niż house) rytm, niski i przeciągliwy bas(charakterystyczna głęboka reggae'owa linia basu), wplecione w calosc vocale oraz break-beat, czyli połamany rytm. Ogólnie speed garage łączy w sobie elementy jazz'u, latin , jungle, reggae, rap(break-beat) a nawet techno. Nazwa nie pochodzi bynajmiej od miejsca powstawania nagrań , ale podobnie jak w przypadku house'u od klubu - nowojorskiego "Paradise Garage". Przykłady: "Ma Foom Bey" - Cultural Vibe , "Without You" - Supertronics , czy "Moving too fast" Artfull Dodger.
Underground house - to pojęcie jest dość niejednoznaczne . Wrzuca się tu wszystko , od deep house'u , po jazzy house. "Underground" ma chyba oznaczać bardziej niekonwencjonalne podejście do sprawy . przykłady "Feel The Melody" - Underground Crew , "The Warning: - Logic ,"Altered States" - Ron Trent.
Progressive house - progresywność oznacza w tym przypadku mieszanie się z techno i trence'em. Szybciej i "bez obciachu" , to taki house'owy cross - over. Przykłady: "Intoxication" - React 2 Rhythm , "Schtoom" - Havana , "Herbal Line" - B-Line.
Hip house - nazwa mówi sama za siebie- skrzyżowanie hip hopu z house'em . podobnie jak klasyczny house , ten gatunek także pochodzi z Chicago. Przykłady: "Yo Yo Git Funky" - Fast Eddie , "Let's Get Jazzy" - KC Flightt , "Turn Up The Bass" - Kool rock Stead.
Acid house - Druga generacja House music pochodzi z Chicago. U jej podstaw leżą eksperymenty z bardziej psychodelicznymi dzwiękami generowanymi dzięki syntezatorom. Najważniejszymi jednak różnicami jest psychodeliczny i trippy dźwięk oraz brak wokali. Dzwięki z muzyce są (kwaśne). Wykorzystanie TB-303 Rolanda doprowadziło do powstania tej hipnotycznej i twardszej odmiany house'u . Acid przyczynił się do póżniejszego powstania rave i techno. Przykłady: "Phuture Trax"- Phuture , "I've Lost control"- Adonis , "Acid Thunder"- Fast Eddie. Jeśli Acid house-trance was interesuje to polecam Techno Party numer 17 wraz z płytką zmixowaną przez Petera Modela.
Ambient house - to połączenie brzmień typowych dla new age z house'owym beatem. Wynalazek głównie brytyjski . Przykłady: "Coma II"- S'Express , "Sadeness Part 1"- Enigma.
Italo house - spaghetti western house'u - chwitliwe melodie i umiejetna produkcja rodem z Włoch . "Livin the Nightlife"- Kipper , "House Of Calypso"- Key Tronics Ensemble.
Pop house - komercyjna odmiana house'u , będąca połączeniem elementów typowych dla undergroundowego stylu z normalnym popem. Przykłady: "Vogue"- Madonna , "Love Will Save The Day"- Whitney Houston , "Show Me Love"- Robin S.
Classic House/Chicago House - To muzyka prosta i nieskoplikowana. Takt rozłożony na cztery przy niezbyt szybkim tempie 120 bitów na minute jest to szybkość zbliżona do rytmu serca tancerza. Na 2 i 4 słychać snare drum lub klaśnięcie, pomiedzy uderzeniami basu 1,2,3,4 słychać hi hat. Kawałek kończy się swingującymi dzwiękami lub prostą molodią. Korzeniami house jest disco (Frankie Knuckles - Ten City)
Vocal House - Italio House/Diva House- Także pochodzi z disco. To pierwsza muzyka taneczna oparta wyłącznie na elektronicznych dzwiękach. Płynnie przechodzi w club house.
Club House - Hanbag House- W 1990 roku house podbija europejskie kluby. Najbardziej popularną odmianą jest muzyka nazywana club. Niektóre style nazywane są handbag, od dziewczyn tańczących w klubach dookoła własnych torebek. Bardziej relaksacyjną wersją tego nurtu jest Mellow.
Anthem House - Stadium House- Perkusja i chorały grane na stadionie wypełnionym ludzmi powoduje, że tancerze podnoszą ręce do góry.
Epic House - Bardziej eteryczny i przestrzenny niż progresive House. Romantyczne akordy pianina i przyjemne kobiece wokale.
Tribal House - Bongosy dodane do house (H-fundation, Plastic Avangers/Terrantella).
Funky House - Rozwinął się w połowie lat 60., to muzyka taneczna, w której główny nacisk położony jest na bass i perkusję. (Jemes Brown, Sly Stone, George Clinton).
P-Funk - Styl stworzony przez Georger'a Clintona - bardziej progresywny, frikowe gitary. (Parliament/Funkadelic).
Rare Groove - O kilka kroków dalej poszedł jazzdance, który zaczerpną z Funku i breakbeatu. W czasach triumfu Acid hausu nurt ten zwany był acid jazzem. W 1986 roku Eric B&Rakim zaczerpneli z groove (i Know You Got the Soul Bobby'ego Byrda), i tak powstało hiphopowe brzmienie. Miało ono wpływ na późniejszy (bigbeat) James Brown (Funky people).
Dark House - Klimatyczne, niskie tony, wolny beat.
Franch House/Tekfunk/Filter House - Muzyka taneczna z elementami techno i housu bogata w filtry (Daft Punk, Stardust, Cassius).
Speedgaragge/Uk Garage/Underground Garage - To kombinacja houseowych rytmów z wolną i głęboką linią bassu. Nurt powstał z Garage i houseu z wokalami. Jednak więcej w nim vocoderów. Linia bassu oryginalnie zaczerpnieta z reggeae pochodzi z drum & bassu ( Rosie Gaines than close).
Hard House - Przesterowany bassdrum i właściwie nic więcej (dj Trajic).
Ghetto House - Rytm zapożyczony z tech house'u, a wokal z booty House'u.
Booty House - Mieszanka hard house'u z drapieżnymi wokalami.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Jenova Template ©
digital-delusion.com
Powered by
phpBB
© 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin